Vanessa Beecroft

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Vanessa Beecroft although Italian, exhibited for the first time in Rome, for the final round of the seventh edition of The Game serious cultural Art, sponsored by The Lotto-Lottomatica, designed and conducted by Massimiliano Finazzer Flory.
Vanessa Beecroft (born in 1969) is an Italian contemporary artist living in Los Angeles. Vanessa Beecroft's work addresses conceptual concerns as well as aesthetic concerns. Her performance art is often large scale and often involves live female models, often nude. At her performances, video recordings and photographs are made, to be exhibited as documentation of the performances, but also as separate works of art. The performances are existential encounters between models and audience, their shame and their expectations. Beecroft’s work is deceptively simple in its execution, provoking questions around identity politics and voyeurism in the complex relationship between viewer, model and context. Beecroft's performances have been described as art, fashion, brilliant, terrible, evocative, provocative, disturbing, sexist, and empowering. The primary material in her work is the live female figure. These women, mainly unclothed, similar, unified through details like hair color, or identical shoes, stand motionless, unapproachable and regimented in the space while viewers watch them. Beecroft's more recent work has a slightly more theatrical approach the uniforms are period clothing, not nudity, and some of her performances include food, while others have featured men in military attire.
Vanessa Beecroft anche se italiana, ha esposto per la prima volta a Roma, per l'ultimo appuntamento della settima edizione della rassegna culturale Il Gioco serio dell'Arte, promossa da Il Gioco del Lotto-Lottomatica, ideata e condotta da Massimiliano Finazzer Flory.
Vanessa Beecroft (nata nel 1969) è un artista italiano contemporaneo a Los Angeles. Il lavoro di Vanessa Beecroft affronta le preoccupazioni concettuali così come le preoccupazioni estetiche. La sua arte e le sue performance sono spesso di grandi dimensioni e spesso coinvolgono modelli femminili dal vivo, nude. Durante le sue performance vengono effettuate registrazioni video e fotografie, da esibire come documentazione, ma anche come opere d'arte esse stesse. Le performance sono incontri esistenziali tra i modelli e il pubblico, la loro vergogna e le loro aspettative. Il lavoro di Beecroft è semplice nella sua esecuzione e provoca domande circa l'identità politica e il voyeurismo nel complesso rapporto tra spettatore, modello e contesto. Le performance della Beecroft sono state descritte in vario modo:  arte, moda, brillanti, terribili, evocative, provocatorie, inquietante, sessista, abili. La materia prima del suo lavoro è la figura femminile dal vivo. Queste donne, prevalentemente svestite, simili tra loro, unificate attraverso dettagli come il colore dei capelli o le scarpe identiche, stanno immobili, sono inavvicinabili e sono inquadrate nello spazio che occupano, mentre gli spettatori li guardano. Recentemente il lavoro della Beecroft ha un approccio leggermente più teatrale, sono sparite le nudità e sono apparse le uniformi e gli abiti identici, inoltre alcune delle sue performance includono il cibo, mentre altre sono caratterizzate dagli uomini in abbigliamento militare.









Vanessa Beecroft
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